Ak ste freelancer alebo zamestnanec vo firme, ktorá umožňuje prácu z domu, potrebujete mať zriadenú domácu kanceláriu alebo aspoň menší kancelársky kútik, napríklad v obývačke. Dlhodobo pracovať z gauča, či za kuchynským stolom sa skrátka nedá.
Najskôr vhodné miesto, potom nábytok
Ešte predtým, ako si začnete robiť zoznam užitočných kancelárskych potrieb, bez ktorých sa pri práci nezaobídete, je potrebné nájsť si pre svoju domácu kanceláriu vhodný priestor. V ideálnom prípade by to mala byť samostatná izba, ale luxus v podobe voľnej miestnosti rozhodne nemá každý. Ak budete odkázaný len na spomínaný kancelársky kútik v nejakej inej miestnosti, hodia sa vám slúchadlá, ktorými „odfiltrujete“ ruch domácnosti. Môžete počúvať hudbu, podcasty alebo si do slúchadiel pustiť neutrálny šum.
Keď si vyberiete miesto pre svoju domácu kanceláriu, je čas vybrať si kancelársky stôl a stoličku. Tu hrá hlavnú rolu ergonómia. Stolička by mala byť maximálne ergonomická a nastaviteľná, aby ste si ju mohli prispôsobiť a ak k tomu pridáte aj výškovo nastaviteľný stôl, budete si môcť všetko nastaviť tak, aby ste počas práce sedeli v optimálnej polohe.
Svetlo a vybavenie pre prácu
Pre dlhodobé zdravie, tentokrát vašich očí, je dôležitý aj dostatočný prísun svetla. Už samotný kancelársky stôl je dobré umiestňovať aj vzhľadom na množstvo prirodzeného svetla. Každopádne, bez stolnej lampy sa nezaobídete. Svetlo, ktoré bude vyžarovať, by sa malo čo najviac podobať na slnečný svit a jeho jas zase jasu monitoru.
Keď už máte vyriešené všetko vyššie uvedené, je čas na vybavenie, ktoré na prácu potrebujete. To už je striktne individuálna záležitosť. Niekomu môže stačiť počítač, resp. notebook, niekto k tomu pridá ešte tlačiareň a zásobu výhodného kancelárskeho papiera. A niekto množstvo ďalších vecí. Ale veď to už vy najlepšie viete, čo je pre vašu prácu potrebné.
Zdroj obrázka:
Autor: kenchiro168 / Stock.adobe.com