Už dávno platí, že v autách je veľké množstvo elektroniky. Prispieva k bezpečnosti, komfortu a celkovému zlepšeniu jazdy. Odporcovia by však povedali, že to prináša aj viac vecí, ktoré sa môžu na aute pokaziť. To však neznamená, že problémy s elektronikou musia byť závažné.
Dáta z riadiacej jednotky je možné prehrať do inej, typovo zhodnej
Ako príklad môžeme uviesť riadiacu jednotku motora. Tá je akýmsi „mozgom“, ktorý v aute riadi všetky základné funkcie motora, napr. vstrekovanie paliva, nastavenie zapaľovania, reguláciu otáčok, reguláciu plniaceho tlaku, lambda reguláciu, kontrolu emisií a pod.
Podobne ako každé (nielen) elektrické zariadenie aj riadiaca jednotka motora sa môže pokaziť. Stávalo sa to najmä pri starších riadiacich jednotkách vplyvom ich nedokonalosti, či vysokým napätím vychádzajúcim z alternátora. A samozrejme, riadiaca jednotka motora sa môže poškodiť aj fyzicky, napr. pri nehode.
Avšak aj v prípade nenávratného poškodenia riadiacej jednotky motora je možné dáta z nej prehrať do inej, typovo zhodnej verzie. Vďaka tomu je možné do auta nainštalovať použitú riadiacu jednotku a výrazne tak ušetriť v porovnaní s kúpou úplne novej riadiacej jednotky.
Airbagovú jednotku je možné po nehode resetovať a nastaviť na ďalšie použitie
Dalo by sa povedať, že ešte menej náročnou záležitosťou je reaktivácia airbagovej jednotky. Už podľa názvu je jasné, že táto jednotka má za úlohu monitorovať vozidlo a v prípade potreby aktivovať airbagy.
V prípade nehody airbagová jednotka zapíše do internej pamäte záznam o nehode a stane sa nefunkčnou (aj v prípade, že sa pri nehode fyzicky nepoškodí). S pomocou vhodného zariadenia a s adekvátnou kvalifikáciou je však možné takúto jednotku resetovať a nastaviť na opätovné použitie.
Zdroj obrázka:
Autor: Ihor / Stock.adobe.com